ظروف یکبار مصرف

خرید انواع ظروف یکبار مصرف و مایکروویوی به طور مستقیم از تولیدکننده.

در این صفحه می‌توانید تمام ظروف یکبار مصرف و تولیدات شرکت مهرپارسا را در کنار هم مشاهده کنید.

ظروف یکبار مصرف مهر پارسا

همانطور که از اسمشان مشخص است، ظروف یکبار مصرف شامل ظرف‌هایی می‌شوند که برای یک بار استفاده طراحی و تولید شده‌اند. در حال حاضر تنوع مدل‌های ظرف یکبار مصرف به اندازه‌ای بالاست که می‌توان هر نوع خوراک و نوشیدنی را با استفاده از این ظروف سرو یا نگهداری کرد. حتی در میان آنها، ظروفی هستند که قابلیت استفاده در مایکروویو را نیز دارند که برای گرم کردن غذاها بسیار کاربردی می‌باشند.

توجه به بهداشت فردی و عمومی، تنوع بالا و کیفیت ساخت ظرف‌های یکبار مصرف دلیلی بر آن شده تا بیش از 90 درصد کترینگ‌ها، رستوران‌ها و فست فودهای سطح شهر از این ظروف کاربردی برای سرو و نگهداری نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها استفاده نمایند. البته استفاده از ظرف‌های یکبار مصرف تنها محدود به کسب و کارهای غذایی نیست و در خانه‌ها و برای برگزاری دورهمی‌های خانوادگی نیز به دلیل استفاده آسان، از این ظروف استفاده زیادی می‌شود.

شرکت مهر پارسا که از سال 1376 به تولید و عرضه انواع ظروف یکبار مصرف مشغول است. هم اکنون این شرکت بزرگ کلکسیونی از بهترین و با کیفیت‌ترین ظروف یکبار مصرف مایکروویوی را تولید و در بازار داخلی و خارجی عرضه می‌کند. ظروف یکبار مصرف مهر پارسا با به کاربرگیری بهترین متریال، طراحی‌های نوین و کاربردی، اخذ مجوزهای مختلف بهداشت موفق شده‌اند نام برترین ظروف یکبار مصرف را در کشور از آن خود نمایند.

در این صفحه از سایت مهر پارسا کامل‌ترین مجموعه ظروف یک بار مصرف مهر پارسا را مشاهده می‌کنید که هر یک دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند. هر یک از این ظروف دارای طراحی خاص بوده و به همراه در یا بدون در قابل استفاده و سفارش می‌باشند. می‌توانید مدل‌های مورد نظر خود را از این صفحه پیدا کرده یا از طریق دسته بندی محصولات در منو سایت ظروف مورد نیازتان را بیابید.

ظروف یکبار مصرف مایکروویوی مهر پارسا
ظروف یکبار مصرف مهر پارسا

تاریخچه استفاده از ظرف یکبار مصرف

مانند هر رویداد و وسیله دیگری، ظرف یکبار مصرف نیز دارای تاریخچه جذابی است که دانستن آن می‌تواند برای شما هم جالب باشد. تاریخچه ظروف یکبار مصرف به چند دوره در طول تاریخ باز می‌گردد.

ظرف یکبار مصرف در دوره باستان

اولین ظروف یکبار مصرف کشف شده در دنیا، به دو قرن پیش از میلاد مسیح مربوط می‌شود که در کشور چین و توسط امپراطوری این کشور ساخته شده است. این قدیمی‌ترین ظرف یکبار مصرف در دنیا، یک لیوان کاغذی است که بدنه آن با نقش و نگار تزئین شده بود.

ظرف یکبار مصرف در قرن نوزدهم

تولید انبوه ظروف یکبار مصرف و در واقع جهانی شدن این ظرف‌ها از قرن نوزدهم آغاز شد. آلمان اولین کشوری بود که ظرف یکبار مصرف را تولید کرد. آقای هرمان هنشل صحاف آلمانی در شهر لوکنوالده (به آلمانی: Luckenwalde) در ایالت برندنبورگ در سال 1867 برای نخستین بار یک لیوان از جنس کاغذ را تولید کرد. از او به عنوان مخترع ظرف یک بار مصرف یاد می‌کنند. [اطلاعات بیشتر در ویکی پدیا]

سال‌ها بعد در سال 1908 ساموئل کرومباین، مسئول بهداشت عمومی در کانزاس، پس از مشاهده صحنه‌ای استفاده از ظروف مشترک را ممنوع و روشی را برای آن جایگزین کرد.

این شخص مشاهده کرد که فردی مبتلا به سِل، در حال نوشیدن آب با جام است و در پشت سر او دختری منتظر است تا با همان جام، آب بنوشد. کرومباین با دیدن این صحنه متاثر شد و به فکر فرو رفت پس از آن استفاده از ظروف مشترک را در مکان‌های عمومی ممنوع کرد. به دنبال این قانون، لوئمن و مور لیوان کاغذی را ساخته و نام آن را لیوان سلامتی قرار دادند.

ظرف یکبار مصرف در قرن بیستم

پس از جنگ جهانی دوم، مواد اولیه ساخت ظروف یک بار مصرف مانند پلی استایرن و پلاستیک به خاطر خصوصیات منحصربه‌فردی چون وزن سبک و شکل پذیری سریع، خیلی زود در ساخت این ظروف جایگاه خوبی پیدا کردند.

استفاده از این صنعت به سرعت در بین تهیه کنندگان و مصرف کنندگان مواد غذایی گسترش یافت و انواع مختلف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در ابعاد و اشکال مختلف ساخته و روانه بازار شدند.

خرید ظروف یکبار مصرف
ظروف یکبار مصرف رستورانی

انواع ظروف یکبار مصرف

در قرن حاضر و در سال‌های اخیر استفاده از ظرف یکبار مصرف به اندازه‌ای گسترش یافت که تولید کنندگان تشویق شدند تا ظروفی خاص با طراحی‌های نوین را تولید و به بازار عرضه کنند.

  1. ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  2. ظروف یکبار مصرف گیاهی
  3. ظروف یکبار مصرف آلومینیومی
  4. ظروف یکبار مصرف فومی

4 نمونه پرکاربرد از ظرف‌هایی هستند که حتما در موقعیت‌های مختلف یکی از آنها را مشاهده یا مورد استفاده قرار داده‌اید. ظروف یک بار مصرف پلاستیکی را می‌توان پرفروش‌ترین و پرمصرف‌ترین ظرف یکبار مصرف معرفی کرد چرا که این ظروف ضمن آنکه قابلیت‌های مختلفی دارند از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار می‌باشند.

ظرف یکبار مصرف پلاستیکی

این ظروف در رنگ‌های مختلف تولید شده و بسیار سبک و متنوع هستند به همین دلیل در مراکز عرضه غذا و مصارف رومزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا ظروف یکبار مصرف پلاستیکی را از موادی چون پروپیلن (PP)، پلی استایرن (PS) و فوم‌های EPS و PET می‌سازند.

ظروف ساخته شده از پروپیلین یا PP بسیار محکم و انعطاف پذیرند و قابلیت تحمل دما تا 120 درجه سانتی‌گراد را دارند. این ظروف قابل استفاده در مایکروویو بوده و همچنین در شرایط خاص امکان بازیافت دارند.

ظروف ساخته شده از پلی استایرن یا PS مقاومند و قابلیت چند بار استفاده را دارند. ظروفی که با این مواد ساخته می‌شوند قیمت پایینی دارند.

ظرف‌هایی که با فوم EPS ساخته می‌شوند غذا را گرم نگاه می‌دارند اما قابلیت چندین بار استفاده یا امکان قرارگیری در مایکروویو را ندارند.

ظرف‌های یکبار مصرفی که با فوم PET تهیه می‌شوند، می‌توانند وزن و دماهای مختلفی را تحمل کنند و در مقابل شوک‌های گرمایی، سرمایی و فشار کاملا مقاومند. همچنین این ظروف قابلیت چندین بار استفاده را نیز دارند.

ظرف یکبار مصرف گیاهی

برای ساخت ظروف PLA یا گیاهی از نوعی پلیمر ساخته شده از نشاسته ذرت یا نیشکر استفاده می‌کنند و انواعی دیگر از آنها را با برگ نخل، چوب و بامبو تهیه می‌کنند. این ظرف‌ها بسیار شبیه به ظروف پلاستیکی هستند اما منشا گیاهی دارند. بسیار منعطف و بهداشتی بوده و تجزیه‌پذیر در طبیعت می‌باشند اما در مقایسه با دیگر ظرف‌های یکبار مصرف قیمت بالاتری دارند.

ظرف یکبار مصرف فومی

ظروف فومی که در اغذیه فروشی‌ها و یا در توزیع غذای نذری معمولا از آنها استفاده می‌شود، بسیار سبک بوده و قادرند گرما را به خوبی حفظ کنند. اما این ظروف تنوع بالایی ندارند و معولا غیر رسمی هستند و تنها برای جابه‌جایی غذاهای گرم که نیاز به گرم کردن مجدد ندارند، از این ظرف‌ها استفاده می‌شود.

ظرف یکبار مصرف آلومینیومی

ظروف یکبار مصرف آلومینیومی نیز نمونه‌ای دیگر از ظرف‌های یکبار مصرف است که مقاومت بالای نسبت به رنج دمایی 20- تا 380 درجه سانتی‌گراد دارد.

این ظرف‌ها در مقابل دمای فر، روغن و چربی مقاوم بوده، قابل بازیافت و سبک می‌باشند. به علاوه ظروف آلومینیومی استفاده و کارایی زیادی در مراکز توزیع غذا دارند.

قیمت انواع ظرف یکبار مصرف مایکروویوی
ظرف یکبار مصرف چند خانه

مزایای استفاده از ظرف یک بار مصرف

طبیعی است که هر شی که در زندگی روزمره مورد استفاده بشر قرار می‌گیرد مزیت و معایبی را به همراه داشته باشد. به کار بردن ظرف یک بار مصرف نیز علی رغم آنکه مخالفان بسیاری دارد اما مزیت استفاده از آنها به قدری بالاست که تصور نبود این ظرف‌ها کمی سخت می‌شود.

این ظروف ضمن آنکه بهداشت مصرف کننده را تضمین می‌کنند، در تمام زمینه‌ها، از مراکز تهیه و توزیغ غذا و نوشیدنی گرفته تا بسته بندی و مصارف خانگی در حجم کوچک و گسترده قابل مصرف می‌باشند. به طورکلی برخی از مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف را می‌توان موارد زیر نام برد:

  • سبک و قابل حمل
  • قیمت مناسب
  • حجم کم
  • امکان نگهداری در مدت زمانی طولانی
  • قابلیت چندین بار استفاده
  • کاملا بهداشتی
  • تنوع رنگ و مدل
  • امکان استفاده در مراکز تجاری
  • امکان استفاده در مصارف خانگی

انواع ظروف یکبار مصرف مایکروویوی مهر پارسا

ظروف یکبار مصرفی که با نام و برند مهر پارسا در بازار عرضه می‌شوند از جمله ظروف پلاستیکی استاندارد و بهداشتی می‌باشند. اکثر ظرف‌های یکبار مصرف مهر پارسا از مواد PP و فوم PET ساخته شده و ضمن آنکه مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما دارند قابلیت قرار گیری در مایکروویو را نیز دارا می‌باشند.

این ظروف با طراحی‌های خاص و سفارشی در تمامی زمینه‌ها کارایی بالایی داشته و همچنین تنوع در مدل و رنگ ظرف‌های یکبار مصرف مهر پارسا سبب شده تا شما به شکلی جذاب و ویژه خوراک‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های دلچسب را سرو کنید.

9 مورد از محصولات تولیدی شرکت مهر پارسا هستند که در شاخه مربوط می‌توانید انواع این ظروف را به دقت بررسی و مشاهده کنید. این ظروف بسته به کارایی که دارند می‌توانند با در یا بدون در مورد استفاده قرار گیرند.

ظروف یکبار مصرف مهر پارسا همگی از  استانداردهای ویژه تولید ظروف پلاستیکی و مجوزهای بهداشتی مربوطه برخوردار می‌باشند و دارایی بالاترین کیفیت و بهترین متریال هستند.

نمایش ویدیو درباره ظروف یکبار مصرف مهر پارسا

«سوالات پر تکرار»

ظروف یکبار مصرف از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. ظروف پلاستیکی، ظروف آلومینیومی، ظروف فومی و ظروف گیاهی ۴ نمونه از از ظرف‌های یکبار مصرف هستند.

بله، برخی از ظرف‌های یکبار مصرف مانند برخی ظروف پلاستیکی و ظروف آلومینیومی قابل استفاده در مایکروویو نیز می‌باشند.

رعایت بهداشت در مکان‌های عمومی، سبک و قابل حمل بودن، حجم کم، تنوع رنگ و مدل، عدم نیاز به شستشو و مقاومت ظرف‌های یکبار مصرف به ما کمک می‌کنند که سرو خوراک و نوشیدنی در رستوران‌ها و یا برگزاری مهمانی‌ها آسان‌تر شود.